'The Rising Tied': In Stores Today

Discussion in 'News' started by Mark, Nov 22, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. #81
    linkin_theory922

    linkin_theory922 Well-Known Member

    Joined:
    Jul 3, 2005
    Messages:
    200
    Likes Received:
    0



    OMG IT'S NOT CHESTER....ugh -_-...how many times must people explain this. Chester HAD NOTHING TO DO WITH MIKE'S SOLO ALBUM...it is Mike singing the chorus....U CAN EASILY TELL LIKE OMG LISTEN TO MY DECEMBER...SAME VOICE!!.....this is just getting frustrating now
     
  2. #82
    Mark

    Mark Canadian Beauty LPA Administrator

    Joined:
    Jul 14, 2002
    Messages:
    24,865
    Likes Received:
    473



    OMG IT'S NOT MIKE...ugh -_-...Chester sings the chorus for My December1!1!!11!!

    Then only thing Mike sings is "And I...", and it's low.
     
  3. #83
    Will

    Will LPA Addicted VIP LPA Addicted VIP

    Joined:
    Aug 25, 2002
    Messages:
    35,486
    Likes Received:
    38



    I'm going to try my best to explain this to you so that you're not confused anymore.

    In music, there's a process known as vocal layering. Mike sang the chorus of the song once, most likely in the low-pitched voice that you hear. Once he had the chorus down, he created another layer and altered the pitch of his vocals. He did this several more times until he got the effect that he wanted.

    The high-pitched voice that you hear is Mike. It's just that his vocals were altered so that it doesn't sound like him even though it is.
     
  4. #84
    linkin_theory922

    linkin_theory922 Well-Known Member

    Joined:
    Jul 3, 2005
    Messages:
    200
    Likes Received:
    0



    YES THANK YOU GOD
     
  5. #85
    Sonic

    Sonic Searching for the last Chaos Emerald... LPA Super Member

    Joined:
    Jul 26, 2004
    Messages:
    4,490
    Likes Received:
    563



    Even if it was Chester, he would be listed with the song...such as "...Featuring Chester Bennington..etc.". But he's not there, and he had nothing to do with the album.

    Besides, it doesn't even sound like Chester, IMO.
     
  6. #86
    Will

    Will LPA Addicted VIP LPA Addicted VIP

    Joined:
    Aug 25, 2002
    Messages:
    35,486
    Likes Received:
    38



    LOL. Good call.
     
  7. #87
    Luke

    Luke Mind Your Manners. LPA Addicted VIP

    Joined:
    Jun 23, 2004
    Messages:
    15,206
    Likes Received:
    236



    I could imagine hearing Chester singing in the album for example all of Kenna's roles but Kenna has done a good enough job IMO. Especialy in 'The Hard Way' which is probably my new favorite song.
     
  8. #88
    CloserToCrawling

    CloserToCrawling Ambient

    Joined:
    Aug 30, 2004
    Messages:
    1,206
    Likes Received:
    22



    Random comment here, but the newsletter from Fort Minor website is actually incorrect about the CD prices. The newsletter said that the normal version if 9.99 and the limited edition was 16.99. I don't know about other stores, but Best Buy sells the normal version for 13.99 and the Limited Edition for 24.99.
     
  9. #89
    Ryan

    Ryan You Greasy Bastard LPA Super VIP

    Joined:
    Feb 17, 2003
    Messages:
    3,804
    Likes Received:
    14



    Haha you guys are getting ripped off cause those are the prices in canada.
     
  10. #90
    fosto

    fosto Member

    Joined:
    Aug 20, 2005
    Messages:
    24
    Likes Received:
    0



    ok so I was reading the HMV website
    and aparently, the FORT MINOR limited edition is going to be shipped to Canada on December the 9th! :S

    honestly, that is sooo stupid!!
    how can you release the cd's on separate dates...that's making us have to waite longer!!!!!
    grrrrrr!!!!
     
  11. #91
    User Name

    User Name Angry Marines. Always angry, all the time. >:C LPA Super Member

    Joined:
    Jan 18, 2003
    Messages:
    7,045
    Likes Received:
    14



    December 9th, eh? I guess the standard edition will have to tide (no pun intended, honestly) me over until then.
     
  12. #92
    Linkin_JZ_Park 03.L¶.03

    Linkin_JZ_Park 03.L¶.03 Banned

    Joined:
    Mar 12, 2005
    Messages:
    104
    Likes Received:
    0



    hey does anyone kno how much fort minor sold??
     
  13. #93
    Mark

    Mark Canadian Beauty LPA Administrator

    Joined:
    Jul 14, 2002
    Messages:
    24,865
    Likes Received:
    473



    Next Wednesday or Thursday, we will.
     
  14. #94
    Linkin_JZ_Park 03.L¶.03

    Linkin_JZ_Park 03.L¶.03 Banned

    Joined:
    Mar 12, 2005
    Messages:
    104
    Likes Received:
    0




    y is that mark?? lol
     
  15. #95
    Mark

    Mark Canadian Beauty LPA Administrator

    Joined:
    Jul 14, 2002
    Messages:
    24,865
    Likes Received:
    473



    Because week-long stats don't come out until, you know, the week is over.
     
  16. #96
    Linkin_JZ_Park 03.L¶.03

    Linkin_JZ_Park 03.L¶.03 Banned

    Joined:
    Mar 12, 2005
    Messages:
    104
    Likes Received:
    0



    ohhhhhhhhhh kk! i got ya! lol

    i hope it sold at least over 450,000 copies
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page