The origin of Phoenix's name

Discussion in 'Linkin Park Chat' started by Super Xero, Apr 27, 2004.

  1. #1
    Super Xero

    Super Xero Well-Known Member

    Joined:
    Jul 6, 2003
    Messages:
    203
    Likes Received:
    0



    Don't know if anyone has seen this or not but...according to this small interview from chartattack.com..


    Where does the name Phoenix come from?
    Phoenix: I was on tour with a band that I’d been playing with at the same time that I started with this band. I took a year and a half out of Linkin Park to tour full-time with these other guys. Long story short, we were with this girl who was just really annoying and she told me that my name was boring. My real name’s Dave. I think at that point, I named myself Phoenix from the scene in Mystery Men where Ben Stiller does it. We’d watched it a lot at the time. And somehow it just stuck. It wasn’t supposed to be a stage name or anything like that.

    BD: He started telling people jokingly, "From now on, I only answer to Phoenix." When he came back into the group and it kinda took off, people really took him for his word and started calling him Phoenix. Because you know, there’s people in entertainment that say, "I am now 'The Sky.'"

    Phoenix: I’ve tried to change it at points too, but it’s kinda stuck. I’m considering changing it for the next album.



    The entire thing can be read here

    http://www.chartattack.com/DAMN/2004/03/1501.cfm
     
  2. #2
    TeMpEsT

    TeMpEsT Live To Thrash LPA Super Member

    Joined:
    Jan 27, 2004
    Messages:
    6,261
    Likes Received:
    0



    Phoenix better not change his name as often as Sean Combs. :lol:
     
  3. #3
    Tomi

    Tomi   LPA Addict

    Joined:
    Mar 10, 2004
    Messages:
    16,514
    Likes Received:
    0



    old news....
     
  4. #4
    Super Xero

    Super Xero Well-Known Member

    Joined:
    Jul 6, 2003
    Messages:
    203
    Likes Received:
    0



    Yeah. That's why I clearly posted "Don't know if anyone has seen this or not". Ass.
     
  5. #5
    Matt

    Matt Official Ghost of the LPA LPA Super Member

    Joined:
    Aug 24, 2003
    Messages:
    3,289
    Likes Received:
    0



    Or me... :lol:
     
  6. #6
    Justin V.

    Justin V. Professional Lurker

    Joined:
    Jan 6, 2004
    Messages:
    1,142
    Likes Received:
    6



    He'd be an ass if.. hmm.. there wasn't a search button. Since there is he's not being an ass.
     
  7. #7
    Mark

    Mark Canadian Beauty LPA Administrator

    Joined:
    Jul 14, 2002
    Messages:
    24,862
    Likes Received:
    388



    No need to call people names. You're warned.
     
  8. #8
    lp_dreamer

    lp_dreamer Well-Known Member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    531
    Likes Received:
    0



    lol yeh :lol:
     
  9. #9
    Anya

    Anya Lost LPA Super VIP

    Joined:
    Aug 20, 2003
    Messages:
    8,492
    Likes Received:
    0



    He should name himself 'Phe. Diddy'


    Mm. Bad joke. :lol:
     
  10. #10
    ra12

    ra12 Guest




    nice name! :)
    but what do you say about NEMESIS? :D
     
  11. #11
    TeMpEsT

    TeMpEsT Live To Thrash LPA Super Member

    Joined:
    Jan 27, 2004
    Messages:
    6,261
    Likes Received:
    0



    He should name himself 'Phe. Diddy'


    Mm. Bad joke. :lol: [/b][/quote]
    Got a nice ring to it...


    :shifty:
     
  12. #12
    Adam

    Adam !!!! LPA Super Member

    Joined:
    Nov 27, 2003
    Messages:
    7,586
    Likes Received:
    0



    cool ^_^
     
  13. #13
    arT saveS

    arT saveS Y2K

    Joined:
    Dec 19, 2002
    Messages:
    2,164
    Likes Received:
    0



    I say that word is overly used, and one that sounds like a little preteen into Anime and loves Pikachu at that.
     
  14. #14
    Toast

    Toast Ambient

    Joined:
    Sep 21, 2003
    Messages:
    1,594
    Likes Received:
    0



    interesting
     
  15. #15
    Glenn

    Glenn Super Member LPA Super Member

    Joined:
    Jan 23, 2003
    Messages:
    4,865
    Likes Received:
    0



    he should stay Phoenix. :p
     
  16. #16
    ra12

    ra12 Guest




    What's a 'Grey Daze'?
    :alien:
     
  17. #17
    Matt

    Matt Official Ghost of the LPA LPA Super Member

    Joined:
    Aug 24, 2003
    Messages:
    3,289
    Likes Received:
    0



    ... :mellow: :offtopic:
     
  18. #18
    Tomi

    Tomi   LPA Addict

    Joined:
    Mar 10, 2004
    Messages:
    16,514
    Likes Received:
    0



    He'd be an ass if.. hmm.. there wasn't a search button. Since there is he's not being an ass. [/b][/quote]
    Exactly. Something like this was posted a lil while ago and if you used the search feature you wouldnt been told that this is old news.
     
  19. #19
    ra12

    ra12 Guest




    thanks to the one who liked my alternative name.
    rock on :rawk:
    LP rules :rawk:
     
  20. #20
    Chris

    Chris LPA Addict LPA Addict

    Joined:
    Feb 21, 2003
    Messages:
    24,638
    Likes Received:
    20



    No-one even liked it, and please stop with those LP Rulz! and thay annoying rawk smiley.. it gives me nightmares >_<
     

Share This Page